Dag 7: 3 mei 2018 Boppard – Mainz.

Na een heeeeeeel summier ontbijt vertrekken we uit onze privaat-zimmer. We hebben wel goed geslapen maar de toilet/ doucheruimte was super klein. Het ontbijt bestaat uit 2 soorten worst en 2 soorten kaas., 2 soorten jam en 4 bolletjes. Ook nog een eetlepel ? kwark. Zo slecht hebben we het nog niet gehad en  daar moeten we € 61,00 voor betalen. Veel te veel voor wat we kregen. Op de TV, `B&B uitzending waarin gasten 3 verschillende B&B’s bezoeken zou ik minimaal 10% minder gegeven hebben. Wij moeten echter de volle 100% betalen.

De reis naar Mainz is gevoelsmatig voor 75% op een gedwongen fietspad tussen de provincie weg en de Rijn. Het fietspad is zo’n 2,5 meter breed waardoor je achter elkaar moet fietsen  als er een tegenligger aan komt. Erg saai dus.

Wel rijden we langs plaatsen waar mooie restanten van het Romeinse rijk te zien zijn. In de heuvels/ bergen om ons heen ook veel “luchtkastelen”, waar we van genieten. Op de Rijn veel cruiseschepen, rijnaken en hier en daar een plezier boot.  Op basis van wat wij zien moeten er veel mensen langs de Rijn hun geld verdienen aan het toerisme.

Aangekomen in Mainz zijn we op de Bike&Bed app gaan kijken voor een slaapplaats. Erg duur allemaal prijzen van  > € 95,= lijkt gewoon in deze buurt. Al snel stopt een mevrouw op de fiets die vraagt wat we zoeken. Zij stelt voor om het IBIS-hotel te bellen en ze bestelt direct een kamer voor ons. (nadat wij “ja” gezegd hebben hoor). Toen geeft ze aan dat wij achter haar aan kunnen fietsen zodat we snel bij Ibis kunnen komen. En brengt ons tot 100 meter van het hotel vandaan.

Nadat we ons hebben geïnstalleerd lopen we naar het prachtige centrum en gaan we bij ALEX (een keten in Duitsland) een bijzondere Burger eten. Eentje met paprika en groene pepers. Is prima eten in een gezellige tent.

Rond half 10 gaat Ineke slapen. Zelf ben ik verder gegaan met de website. Tegen 11 uur:

BRANDALARM, Sirene ALARRMM, Alarm

Ik lig amper in bed, een  OORVERDOVEND brandalarm gaat af. We worden verzocht zo snel mogelijk het hotel te verlaten. Ineke slaapt al, wordt wakker van het geluid en we trekken  snel wat aan.

Toen wij onze deur opende met de belangrijkste spullen bij ons,  staat de gang al behoorlijk vol. Zelf had ik al gekeken waar de nooduitgang zit zodat wij direct via de nooduitgang het gebouw kunnen verlaten. Achter ons aan komen de verschillende mensen uit dezelfde gang.

Wij zijn net buiten toen er de ziekenauto,  brandweer en een  ladderwagen aan komen rijden. Tevens is er een commandowagen toegesneld. Na ca 30 minuten mogen we weer naar binnen. Volgens zeggen zou iemand de douche heel warm gezet hebben, als een sauna. Zelf houden we het maar op het roken van een sigaret.

Alles veilig, mooi om dit (als veiligheidskundige) in het echt mee te maken