18 mei Badenstedt – Bremen

18 mei 2019; Badenstedt – Bremen  43,1 km

Vandaag hebben we het plan opgevat om naar Harpstedt te rijden. Of dit helemaal zal lukken is mede afhankelijk hoelang wij in Bremen stad zullen blijven. Hans heeft een hotel gezien dat we willen boeken als we Bremen door zijn zodat we zeker weten dat we een slaapplek hebben. Zoals de koptekst al doet vermoeden zijn we niet verder gekomen dan Bremen .

Na een goed ontbijt gaan we onderweg. Het lijkt vandaag een prachtige dag te worden, zo mooi hebben we het nog niet gehad. De trui kan al snel uit zodat we in een T-shirt en een opgerolde lange broek rijden. Het is voor het eerst lekker weer om buiten te zijn. Dit had de hele vakantie wel mogen duren.

Zoals eerder deze reis hebben we nogal te maken met kapotte spaken. Dit is risico vol rijden. Al snel knapte een spaak van Hans zijn achterwiel. We zijn daarom maar op de provinciale weg gaan rijden. Dat is gezien het verkeer niet zo leuk als door de “binnenlanden”. Enige tijd later een 2e spaak. O; nu wordt het echt oppassen, dit is echt spannend om te rijden. Volgens de info op google maps is de dichtstbijzijnde fietsen maker in Bremen, daar zijn we nog lang niet. Gelukkig weet Google niet alles, in Lilienshal, zo’n 10 km voor de eerste fietsenmaker ?, komen we een grote fietsenwinkel tegen.

Het is weer zaterdag, mogelijk sluiten ze om 12 uur maar wij waren op tijd. Gelukkig neemt de monteur de klus aan. Achterwiel eruit, tandwielen eraf en ging hij, volgens mij zeer professioneel, nieuwe spaken zetten en alles nalopen. Omdat mijn achterband toch wel behoorlijk versleten was werd er ook een nieuwe achterband opgelegd. Als is weer perfect en na afrekening (slecht € 85,=) kunnen de tassen weer op de fiets en kan de route weer vervolgd worden.

In de planning van de tijd gaat het goed om Harpstedt te halen. We rijden nu al in Bremen. Net onder het spoor weer een PING! Ja hoor weer een spaak eruit. We zijn het zat en besluiten op een later tijdstip verder te gaan. We lopen naar het treinstation kopen een kaartje naar Hengelo (had eigenlijk Houten moeten zijn) en zitten binnen 30 minuten in de trein naar Osnabruck, daar stappen we over op de trein naar Hengelo. Even later rijden we met de intercity naar Utrecht en met de sprinter naar Houten waar we de fietsen bij Hetty en Ruud achterlaten. Met de auto worden we naar Kaatsheuvel gereden.

Balen dat we ons doel niet gehaald hebben maar aan de andere kant hebben we voor de toekomst nog een mooie route te gaan. Van Kaatsheuvel naar Zaltbommel en via de Hanze route terug naar Bremen.

Dag 2 8 september 2021

Dag x Van A naar BYour content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.Your...